Mètode Pilates

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tots hem sentit parlar del Pilates i de ben segur que a més d’un us l’han aconsellat per cuidar-vos l’esquena i guanyar flexibilitat. En els últims 15 anys s’ha fet molt popular a Espanya però, saps realment en què consisteix? Quin és el seu origen? I quins són els seus principis i beneficis? Després de llegir aquest post sabràs una mica més sobre aquest mètode.

Pilates és la pràctica d’una sèrie d’exercicis executats seguint uns principis bàsics, l’objectiu és guanyar flexibilitat i tonificació en tot el cos, donant especial importància a l’activació de la musculatura profunda, estabilitzadora i postural.

Els beneficis de la pràctica del Pilates

Estilitzar la figura: Fa anys aquest mètode era usat per ballarins. Moltes vegades em pregunten si el Pilates s’aprima, és clar que augmentes més el metabolisme practicant Pilates que assegut llegint, però encara que no perdis quilets si lluiràs una figura més bonica i estilitzada.

Tonificar evitant lesions: Treballes la musculatura de forma concèntrica i excèntrica creant una musculatura forta i allongada. No crearàs un gran volum però si una musculatura forta i definida.

Corregir males postures: El treball de Pilates es fa en una correcta alineació de manera que integraràs aquesta posició correcta per a la teva vida diària.

Prevenir mal d’esquena: Tenir la columna ben alineada i fort evitarà contractures davant un esforç i les vèrtebres no patiran una pressió excessiva, evitant així lesions òssies.

Mantenir o augmentar la flexibilitat: Les contraccions excèntriques, és a dir, aquelles en què el múscul es contreu augmentant la seva longitud ens ajudaran a mantenir-nos flexibles. I com no, molts dels exercicis de Pilates són estiraments.

Relaxació i consciència corporal: Coordinar la respiració amb el moviment et fa connectar cos-ment deixant de banda la resta de pensaments per concentrar-te en el treball corporal que estàs fent.

Dóna una ullada al menú i demana cita!

Els 6 principis del Pilates

1. Powerhouse o centralitzacióLa força del centre és imprescindible en el mètode del Pilates, abans de realitzar qualsevol moviment ens concentrem en activar el centre del cos usant aquesta energia per executar el moviment.

2. Respiració: La respiració és costal, evitarem l’abdominal, ja que l’abdomen ha d’estar en contracció. Els exercicis estan coordinats amb la respiració seguint el seu ritme.

3. Precisió: Els exercicis són executats amb concentració i des del centre aconseguint moviments correctes, precisos i controlats, els moviments s’han de realitzar tal com l’instructor ensenya.

4. Concentració: Mantenir la ment a la feina que estàs fent és fonamental per treure el màxim partit de l’exercici. La connexió cos-ment fa tenir consciència de cada part del cos.

5. Control: A la pràctica hi ha zones del cos que hem d’estabilitzar i d’altres mobilitzar-les amb fluïdesa. Els exercicis han de ser adequats al nostre control encara que ens posem reptes per millorar-lo. Prima la qualitat a la quantitat de repeticions.

6. Fluïdesa de movimentEls moviments estan dissenyats per donar-te flexibilitat i habilitat, es reflecteix a l’hora de caminar, etc. Els moviments han de ser rítmics i harmoniosos.

Creat pel cèlebre Joseph Pilates, una figura de la història de l’activitat física. Qualsevol que escolta o llegeix el seu cognom immediatament l’identifica amb el popular i homònim mètode Pilates. Darrere de la faceta de l’inventor, molts desconeixen el difícil camí que el va portar al cim del fitness.

Com deia Joseph Pilates: “En 10 sessions sentiràs la diferència, en 20 sessions veuràs la diferència i en 30 sessions el teu cos hauràs canviat”

1185913-Joseph-Pilates-Quote-Physical-fitness-is-the-first-requisite-of

Dóna una ullada al menú i demana cita!

 

Anuncis